Regler och Villkor

Köpevillkor

Priser 

Moms ingår i priset med f.n. 25% (endast privatpersoner). Vi reserverar oss för eventuella feltryck och slutförsäljning. Frakt tillkommer.

Betalningsalternativ

Klarna

Vi aktiverar aldrig Klarna fakturan förrän varan skickas till Dig, vilket innebär att du tryggt kan beställa varor där det är lite längre leveranstid utan att behöva ligga ute med pengarna!

Faktura / Delbetalning

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. 

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

 

Reklamation

Du som kund måste meddela oss inom 3 dagar från det att du mottagit varan om du vill reklamera varan. Reklamation sker genom att kontakta oss via email info@kajutandesign.se. Skicka aldrig tillbaka en vara utan att kontakta oss först. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att reklamationen är godkänd.
 

Beställningsvara

Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan. Detta gäller dock inte om varan är en beställningsvara. I produktinformationen i webbshopen står det om produkten är en beställningsvara.
 
 
 

 

Ångrat köp

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning med undantag för specialbeställda varor. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Gäller endast privatpersoner. Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Om den slutliga köpesumman understiger gränsen för fri frakt, läggs frakten på (f.n. 79,00 kr). Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage som också det ska vara i oförstört skick. Ej kompletta varor eller förstört emballage vilket medför att varan ej kan säljas vidare, kan ej godkännas för retur och vi förbehåller oss rätten att bedöma samt göra avdrag för eventuell värdeminskning. Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion. Men tänk på att inte hantera varan mer än nödvändigt då vi bedömer varans skick när vi fått tillbaka den och drar av för eventuell värdeminskning om vi anser att varans skick försämrats. Vänligen kontakta oss innan retur så återkommer vi med instruktioner kring hur returen ska ske. Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig så snart som möjligt, dock inom 14 dagar. Observera vid återsändning till oss med annat fraktsätt är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Vi löser ej ut paket som skickas REK eller mot efterkrav. Kontakta alltid Kajutan Design innan du returnera en vara. Vi debiterar minimun 95,00 kr för retur beroende på varans vikt och storlek. Kontakta oss på info@kajutandesign.se så hjälper vi dig att bedöma returkostnaden på det du önskar returnera.
 

Återbetalning ångrat köp / retur

Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit och kontrollerat varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera det tar oss minst ett par dagar innan vi hunnit kontrollera varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan. Fraktbeloppet + eventuella andra varor och kostnader återstår Er att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot ett bekräftelsemail att vi mottagit returen + nya beloppet som Ni ska betala. Det är viktigt att ni betalar in i tid till Klarna för att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader. Vid köp av varor till ett värde av 995 kr står vi för frakten. Önskar du däremot returnera varor så att summan för de varor Du behåller understiger gränsen för fraktfritt måste vi debitera för fraktkostnaden 79,00. För returfrakten debiteras minimum 95,00 kr. Vid godkänd retur återbetalar vi summan inom 14 dagar. Vi lämnar ingen ångerrätt/returrätt på specialbeställda varor. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.
 

Specialbeställningar

I vissa fall gör vi gärna specialbeställningar av produkter. Kontakta oss gärna för förfrågan och villkor!
 

Användning av bildmaterial

Använd gärna bildmaterialet i blogginlägg – glöm bara inte att ange källan: www.kajutandesign.se. För högupplösta versioner; vänligen kontakta oss på info@kajutandesign.se så mailar vi gärna!