Leveransinformation

Leveranstid

Lagervaror skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar. Under högsäsong och veckor med röda dagar kan det ta längre tid. För beställningsvaror, var vänlig och kontakta oss för leveranstid och beställning! I de fall varan är slut i lager kan leveranstiden vara något längre. I detta fall upplyser vi kunderna om den beräknande leveranstiden.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med DHL till Service Point (Paket och Stycke). Är du osäker på om det finns ett DHL Service Point nära dig, vänligen sök med ditt postnummer på www.dhl.se. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi skickar endast inom Europa. Du som har möjlighet är även välkommen att komma och hämta dina beställda varor i Falsterbo efter överenskommelse via mail eller tel.

Fraktkostnad

Fraktkostnad 79 kr gäller för beställningar understigande ett beställningsvärde på 995 kr. För beställningar överstigande 995 kr gäller fri frakt. Om du önskar returnera hela beställningen eller delar så att summan understiger 995 kr debiteras frakten. Du som kund står själv för fraktkostnaden i samband med retur. Fraktkostnad tillkommer för leverans utanför Sverige, frakten meddelas separat i ett mail till kund. Kajutan Design skickar endast inom Europa.

 

Skada på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du omedelbart kontakta oss för att göra en skadeanmälan.

Ej uthämtat paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig för kostnaderna för frakt (79,00 kr) samt returfrakt+ hanteringskostnad (minst 200,00 kr för hantering och returkostnad). Ditt paket skickas till närmsta DHL utlämningsställe (Service Point) där det ligger kvar i ca. 6-10 dagar. Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss. Hämtas inte paketet ut inom denna tid måste vi debitera dig som kund för ovan nämnda kostnader. Är du osäker på om det finns en Service Point nära dig, vänligen sök med postnummer på www.dhl.se. Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget (DHL ). Om Ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står Du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen.

Erbjudande om fri frakt

När vi erbjuder fri frakt gäller detta ej vid returer som omfattas av ångerrätten. Du som kund står för fraktkostnaden vid ångrat köp. Läs mer under “ÅNGRAT KÖP” Regler och Villkor.